viernes, 8 de mayo de 2020

3º PRIMARIA - UNIT 5: AT ROOFTOPS ZOO (8)

LESSON 6 - CLASS BOOK / NOTEBOOK

Today, Friday 8th May, we are going to go on with LESSON 6.
Hoy, viernes 8 de mayo, vamos a continuar con la lesson 6.

Open your CLASS BOOK on page 54.
Abrid el CLASS BOOK por la página 54

Activity 1. Listen and say which picture. Do it with your pencils.
Actividad 1. Escucha y dí de cuál es el dibujo. Hacedlos con vuestros lápices.
CD2, Track 29

Activity 2. Look, listen and repeat.
Actividad 2. Mira, escucha y repite.
CD2, Track 30

Activity 3. Play the game. SPEAKING
Actividad 3. Juega al juego. HABLA (Que un miembro de vuestra familia piense en un animal del dibujo y vosotros le hacéis preguntas)

Finally, you are going to work in your ENGLISH NOTEBOOK. As always, leave two lines and write in the third one.
Finalmente, vais a trabajar en vuestro CUADERNO DE INGLÉS. Como siempre, dejad dos líneas y escribid en la tercera.
Friday- 8th May- 2020
Grammar: Is it...? / Are they...?

Cuando hablamos de un solo animal o cosa:
- ¿Es + adjetivo? = Is it + adjective + ?
Si = Yes, it is.
No = No, it isn't.
Ex: A rhino.
Is it dangerous? Yes, it is. (¿Es peligroso? Sí)
Is it colourful? No, it isn't. (¿Es colorido? No)

Cuando hablamos de más de un animal o cosa: 
- ¿Son + adjetivo? = Are they + adjective + ?
Si = Yes, they are.
No = No, they aren't.
Ex: Parrots
Are they noisy? Yes, they are. (¿Son ruidosos? Sí)
Are they furry? No, they aren't. (¿Son peludos? No)

1. Answer the questions about "monkeys":
a) Are they colourful? ____________
b) Are they lively? _______________
c) Are they furry? ________________
(Tenéis que contestar con "Yes, they are" o "No, they aren't", porque estamos hablando de "monos", en plural)


And this is the work for today. If you have any doubts, you can ask me through my email: themagicoflearning23@gmail.com
Y este es el trabajo para hoy. Si tenéis alguna duda, podéis preguntarme a través de mi email.

Come on children!
¡Vamos chicos/as!

Esmeralda