Today, Friday 5th June, we are going to go on with LESSON 6.
Hoy, viernes 5 de junio, vamos a continuar con la Lesson 6.
Open your CLASS BOOK on page 64.
Abrid el CLASS BOOK por la página 64.
Activity 1. Listen and say which picture. Do it with your pencils.
CD2, Track 46
Activity 2. Look, listen and repeat.
Actividad 2. Mira, escucha y repite.
CD2, Track 47
Actividad 3. Juega al jugo. Elige un número dí: ¿Qué hay? (HABLA)
(Finalmente, vais a trabajar en vuestro CUADERNO DE INGLÉS. Como siempre, dejad dos líneas y escribid en la tercera)
→
→
Friday- 5th June- 2020
→
Grammar: There are some / There aren't any (Hay)
→
- Hay algunos/as . . . = There are some . . . + nombre en plural
Ex: There are some onions. (Hay algunas cebollas)
There are some peppers. (Hay algunos pimientos)
- No hay . . . = There aren't any. . . + nombre en plural
Ex: There aren't any carrots. (No hay zanahorias)
There aren't any mushrooms. (No hay champiñones)
- Hay algunos/as . . . = There are some . . . + nombre en plural
Ex: There are some onions. (Hay algunas cebollas)
There are some peppers. (Hay algunos pimientos)
- No hay . . . = There aren't any. . . + nombre en plural
Ex: There aren't any carrots. (No hay zanahorias)
There aren't any mushrooms. (No hay champiñones)
→
1. Translate.
a) No hay cebollas.
There aren't any onions.
b) No hay judías verdes.
There ______________.
There aren't any onions.
b) No hay judías verdes.
There ______________.
c) Hay algunas zanahorias.
_____________________.
_____________________.
d) No hay guisantes.
____________________.
e) Hay algunos champiñones.
________________________.
And this is the work for today. If you have any doubts, you can ask me through my email: themagicoflearning23@gmail.com
Come on boys and girls!
¡Vamos niños y niñas!
Esmeralda