Today, Monday 1st June, we are going to go on with LESSON 4.
Hoy, lunes 1 de junio, vamos a continuar con la Lesson 4.
First of all, you can watch this video about "Everyday language".
Lo primero de todo, podéis ver este vídeo sobre lenguaje cotidiano.
Now, open your CLASS BOOK on page 61.
Ahora, abrid vuestro CLASS BOOK por la página 61.
Activity 1. Listen and read.
Actividad 1. Escucha y lee.
CD2, Track 43
Activity 2. Choose a picture. Ask a friend. SPEAKING
Actividad 2. Elige un dibujo. Pregunta a un compañero -o a algún miembro de vuestra familia-. Es una actividad para trabajar HABLA.
You can ask:
(Podéis preguntar)
Would you like a carrot? (¿Te gustaría tomar una zanahoria?)
Would you like a sandwich? (¿Te gustaría tomar un sandwich?)
Would you like an ice cream? (¿Te gustaría tomar un helado?)
(...)
You can answer:
(Podéis responder)
Yes, please. (Si, por favor.)
No, thank you. (No, gracias.)
Activity 3. Make your culture mini - book. You have to open your ACTIVITY BOOK on page 85. Children know how to do their mini-books: Remember, cut out the thick lines and fold along the dotted line.
Actividad 3. Haced el "mini book". Tenéis que abrir el ACTIVITY BOOK por la página 85. Los niños saben como hacerlos. Recordad, cortar las líneas gruesas y doblar por la línea de puntos.
Complete the mini books.
Completad los "mini books".
And this is the work for today. If you have any doubts, you can ask me through my email themagicoflearning23@gmail.com . You don't need to send me anything yet.
Y este es el trabajo para hoy. Si tenéis alguna duda, podéis preguntarme a través de mi email. No necesitáis enviarme nada todavía.
And finally, I'm going to give you the answers to the activities thay you did last Thursday. Your parents could help you to correct the exercises with a red pen.
Y finalmente voy a daros las soluciones a las actividades que hicisteis el jueves. Vuestros padres podrán ayudaros a corregir los ejercicios con boli rojo.
Esmeralda