jueves, 14 de mayo de 2020

3º PRIMARIA - UNIT 5: AT ROOFTOPS ZOO (10)

LESSON 7 - CLASS BOOK / ACTIVITY BOOK / NOTEBOOK

Today, Thursday- 14th May - 2020, we are going to do Lesson 7.
Hoy, jueves 14 de mayo de 2020, vamos a hacer la Lesson 7.

First of all, you are going to watch a video: "Classifying animals".
Lo primero de todo, vais a ver un vídeo: "Clasificar animales".
Es un cuestionario sobre qué animales sobran y al final qué cosas tienen en común.

Now, open your CLASS BOOK on page 55.
Ahora, abrid vuestro CLASS BOOK por la página 55.
Activity 1. Look. Find a snake, a crocodile and a tortoise.
Actividad 1. Mira. Encuentra una serpiente, un cocodrilo y una tortuga.

Activity 2. Read and listen.
Actividad 2. Lee y escucha.
CD2, Track 32

Activity 3. Answer the questions. Say why. Use the speech bubbles to help you. You can do it in your CLASS BOOK, joining the questions with the answers. Use a pencil.
Actividad 3. Responded a las preguntas. Dí por qué. Usa los "bocadillos" para ayudarte. Podéis hacerlo en el CLASS BOOK, uniendo las preguntas con las respuestas. Usa lápices.


Then, open your ACTIVITY BOOK on page 45.
Luego, abrid  vuestro ACTIVITY BOOK por la página 45
Activity 1. Label the reptiles.
Actividad 1. Etiqueta a los reptiles.

Activity 2. Which animals are reptiles? Circle the reptiles.
Actividad 2. ¿Qué animales son reptiles? Rodea los reptiles.

Activity 3. Draw lines to two answers.
Actividad 3. Dibuja líneas a dos respuestas.


And finally, open your ENGLISH NOTEBOOK. You are going to write some vocabulary. As always, leave two lines and write in the third one.
Y finalmente, abrid vuestros CUADERNOS DE INGLÉS. Vais a escribir unas palabras de vocabulario. Como siempre, dejad dos líneas y escribid en la tercera.
Thursday- 14th May- 2020
Vocabulary: Reptiles

- agujero de oreja: ear hole
- poner huevos: lay eggs
- escamas: scales
- concha: shell
- sangre fría: cold-blooded


And this is the work for today. I'm going to give you the answers of the activities that you did last Tuesday. You can correct them with your red pen. Pay attention, please.
You'll have the answers of the activities that you have done today, tomorrow.
Y este es el trabajo para hoy. Voy a daros las respuestas de las actividades que hicisteis el martes. Podéis corregirlo con vuestros bolis rojos. Prestad atención, por favor.
Tendréis las respuestas para las actividades que habéis hecho hoy, mañana.


Esmeralda