Today, Thursday 30th April, we are going to go on with LESSON 4.
(Hoy, jueves 30 de abril, vamos a continuar con la lesson 4)
First of all, open your CLASS BOOK on page 51.
(Lo primero de todo, abrid vuestro CLASS BOOK por la página 51)
Activity 1. Listen and read.
(Escucha y lee)
CD2, Track 26
Activity 2. Look. Act out with a partner. SPEAKING
(Actividad 2. Mirar y actuar con un compañero -con alguien de vuestra casa-. Es una actividad para trabajar HABLA)
You can ask:
(Puedes preguntar)
Shall I turn on the lamp? (¿Enciendo la lámpara?)
Shall I turn off the television? (¿Apago la tele?)
Shall I turn on the torch? (¿Enciendo la linterna?)
Activity 3. Make your culture mini - book. You have to open your ACTIVITY BOOK on page 87. Children know how to do their mini-books: Remember, cut out the thick lines and fold along the dotted line.
(Actividad 3. Hacer el "mini book". Tenéis que abrir el ACTIVITY BOOK por la página 87. Los niños saben como hacerlos. Recordad, cortar las líneas gruesas y doblar por la línea de puntos.)
Complete the mini books.
(Completar los "mini books")
And this is the work for today. If you have any doubts, you can ask me through my email themagicoflearning23@gmail.com . You don't need to send me anything yet.
(Y este es el trabajo para hoy. Si tenéis alguna duda, podéis preguntarme a través de mi email. No necesitáis enviarme nada todavía)
And finally, I'm going to give you the solutions to the activities thay you did last Tuesday. Your parents could help you to correct the exercises with a red pen.
(Y finalmente voy a daros las soluciones a las actividades que hicisteis el martes. Vuestros padres podrán ayudaros a corregir los ejercicios con boli rojo).
Esmeralda