Today, Thursday 16th April, We are going to start UNIT 5: AT THE FARM.
(Hoy, jueves 16 de abril, vamos a empezar la UNIDAD 5: EN LA GRANJA)
Firstly, watch the video with the vocabulary of this new unit. Click in the video below.
(En primer lugar , ved el vídeo presentando el vocabulario de esta nueva unidad. Haced click en el vídeo de abajo)
Now, look at the picture on page 50 (Class Book). You can see the picture below.
(Ahora, mirad el dibujo de la página 50 - Class Book-. Vosotros podéis verlo en la imagen de abajo).
YOU DON'T HAVE TO PRINT THIS PAGE. You can see it in your computers.
(NO TENÉIS QUE IMPRIMIR ESTA PÁGINA. Podéis verla en vuestros ordenadores)
We are going to listen to the activities of this page. You can do it through these links:
(Vamos a hacer las actividades "listenings" de esta página. Vosotros podéis escucharlas a través de estos links)
1. Listen, point and repeat. (Audio CD2. Track 22)
(Escucha, señala y repite)
2. Listen and say the word. (Audio CD2. Track 23)
(Escucha y dí la palabra)
3. Listen and stick. (Audio CD2. Track 24)
(Escucha y pega)
You don't have the stickers because you have the books in class, so you are going to listen to the music while you are copying the vocabulary in your English notebook. Then, you are going to draw a picture of each animal next to the each word.
(Vosotros no tenéis las pegatinas porque tenéis los libros en clase, así que vais a escuchar la música mientras copiáis el vocabulario en el cuaderno de inglés. Luego, vais a dibujar el dibujo de cada animal al lado de la palabra)
4. Listen and chant. (Audio CD2. Track 25)
(Escucha y canta)
Audio CD2, Track 25In your notebooks, you are going to start a new page, and you are going to write this:
(En vuestro cuaderno, vais a empezar una nueva página y vais a escribir esto):
Tuesday - 14th April - 2020
→
UNIT 5: AT THE FARM
→
Vocabulary: Farm Animals
- abeja: bee
- pollo: chicken
- vaca: cow
- burro: donkey
- pato: duck
- cabra: goat
- cerdo: pig
- oveja: sheep
As I said to you before, you have to draw a picture of the animals next to each word.
(Como os dije antes, tenéis que dibujar el dibujo del animal al lado de cada palabra)
And this is the work for today: start the new unit and write de vocabulary in your notebooks. YOU DON'T HAVE TO SEND ME ANYTHING. I'll check your notebooks when we´ll come back to school.
(Y este es el trabajo para hoy: empezar la nueva unidad y escribir el vocabulario en vuestro cuaderno. NO TENÉIS QUE ENVIARME NADA. Comprobaré vuestros cuadernos cuando volvamos al cole)
Good luck!!
(¡Buena suerte!)
Esmeralda